Η διαδικασία έκδοσης των νέων δελτίων ταυτότητας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την 3η Αυγούστου 2026 να αποτελεί την κρίσιμη ημερομηνία για τους πολίτες που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις παλαιού τύπου ταυτότητες.
Μετά την προθεσμία όσοι δεν έχουν νέα ταυτότητα θα πρέπει να έχουν διαβατήριο προκειμένου να ταξιδέψουν εκτός Ελλάδας.
Για όποιον επιθυμεί να εκδώσει νέα ταυτότητα θα πρέπει να κλείσει ραντεβού σε αστυνομικό τμήμα. Το παράβολο που θα πρέπει να πληρώσει είναι 10 ευρώ (5 ευρώ για τους πολύτεκνους) και το ένσημο της ΕΛΑΣ 50 λεπτά.
Θα πρέπει να έχει υποβάλει σχετική ηλεκτρονική αίτηση, να επιλέξει την ημέρα, την ώρα και το αστυνομικό τμήμα που θέλει και μόλις ολοκληρώσει τη διαδικασία θα λάβει το σχετικό mail επιβεβαίωσης. Η φωτογραφία που απαιτείται για το νέο δελτίο μπορεί να ληφθεί και στο ΑΤ ή σε φωτογράφο.
Στην περίπτωση της πρώτης έκδοσης ταυτότητας, είναι απαραίτητη η παρουσία μάρτυρα, ο οποίος θα επιβεβαιώσει τα στοιχεία του αιτούντος. Στην περίπτωση ανηλίκων, γονέας ή νόμιμος κηδεμόνας μπορεί να λειτουργήσει ως μάρτυρας.
Τα στοιχεία της νέας ταυτότητας θα ενημερώνονται αυτόματα στα διασυνδεδεμένα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου.
Πηγή: news247.gr
